4 Şubat 2008 Pazartesi

ANAHTAR KELİMELER (KEYWORDS)

Anahtar kelimeler sitenizin içeriğini hakkında arama motorlarına
ve dolayısı ile hedef ziyaretçi kitlesine fikir veren kelimelerdir.
Yani sizin sitenizin özetidirler...
Doğru anahtar kelime nasıl seçilir? Doğru anahtar kelime
seçmenin en kolay ve sağlam yolu bununla ilgili hizmet veren
sitelerden kelime yoğunluğunuzu ölçtürmenizdir. Lütfen bu konu
ile analiz yapmaktan çekinmeyin yani kendi hislerinize güvenerek
anahtar kelime seçimi yaparsanız yanılgıya düºersiniz.
Örnek olarak kitaplar ile ilgili bir site hazırlamıştım. Bu sitede
sadece kitap özetleri bulunuyordu. Kitap özetlerinden baºka bir
ºey bulunmayan bu siteme kitap, özet ve benzeri bir çok anahtar
kelime seçtim fakat sonuç hüsrandı. En sonunda anahtar
kelimelerin analizlerini yaptım ve büyük bir ºok yaşadım. Sitede
kullanılan kelimeler arasında kitap ve özet çok aşağı sıralarda yer alıyordu. Evet problem belirlendiğine göre
çözümü kolaydı. Hemen gerekli sayfalara o sayfalarda en çok kullanılan kelimeleri yerleºtirdim ve tekrar
analiz ettirdiğimde bu sefer gerçekten de sonuç iyiydi...

Hiç yorum yok: