4 Şubat 2008 Pazartesi

ARAMA MOTORLARININ ÖNEMİ NEDİR?

Müthiº pazarlama dehaları olan Amerikalıların geliºtirdikleri Arama Motorları internette aradığınız bir ºeyi
bulmanıza yardımcı olurlar. ªimdi kendinizi bir düºünün yabancı bir yerdesiniz ve alışveriş yapmanız
gerekiyor. Marketin yerini kime sorardınız. Tabi ki bilen birine. İşte arama motorları netin bilge kiºileridir.
Aradığınız kelimeleri veritabanında yani hafızasında kayıtlı bilgilerden seçerek size sunar. Bu sunma arama
motoruna göre en iyiden en kötüye ºeklinde olmaktadır.
Mesela siz bilge kiºimize yani arama motorumuza en yakın ve en kaliteli marketin yerini sordunuz. Web
Dünyasında mesafe kavramı olmadığı için size en kaliteli marketi gösterecektir. Peki bu en kaliteli nasıl
belirlenir yani arama motorlarının gözünde en iyi kimdir? Bu soruyu yine güncel hayata dönerek verelim. İyi
bir marketi nasıl tanımlarsınız? Hadi hep birlikte iyi bir marketin özelliklerini tanımlayalım:
. Uzun bir geçmiºi olması yani deneyimli olması
. Başkaları tarafından çokça tavsiye edilmesi
. İçinin ve dışının iyi bir görüntüye sahip olması yani göze hitap etmesi
. İçinde yolunuzu rahatlıkla bulmanız için tasarlanmış tezgahlar
. Aradığınız ürünü daha rahat bulabilmeniz için levhalar
. Manav tezgahının yanında deterjanların bulunması gibi saçmalıkların olmaması
Evet arkadaºlar arama motorları da sizden farklı düºünmezler çünkü onları da insanlar yapmıştır. Bu
maddelerin internete uyarlanmış ºekillerini ileriki başlıklarımızda ayrıntılı göreceğiz. Bu maddeler SEO'nun
temel taşlarını oluºturuyorlar...
Arama motorları internetin en çok ziyaret edilen siteleridir ve diğer sitelere de en temiz ve en sadık
ziyaretçileri gönderen sitelerdir. Arama motorları arasında ise en meºhuru ve en iyisi özellikle Türkçe bir
site için Google'dır. Google bir webmasterın en iyi dostudur. Çünkü en çok ziyaretçisini o göndermektedir,
ayrıca değişik hizmetler ile para kazanmasını sağlamaktadır ve ücretsiz reklamını yapmaktadır. ªimdi
isterseniz Google'a biraz daha yakından bakalım...

Hiç yorum yok: