4 Şubat 2008 Pazartesi

GOOGLE NASIL INDEXLER?

Indexleme terimini belki ilk defa duyuyorsunuzdur. Bu yüzden bir açıklama yapalım. Buradaki indexleme
arama motorlarının sizin sitenizi kendi veritabanına kaydetmesi demektir. Bu kısa bilgiden sonra Google'ın
sitenizi nasıl indexlediğini yani veritabanına nasıl kaydettiğini açıklayalım.
Google arama motorunun 3 adet bilinen “bot” u vardır. Peki bot nedir? Bot arama motoru yazılımlarının
bir parçasıdır. Sitenizin her sayfasına girer, kategorilendirir ve son olarak da veritabanına kaydeder.
Google'ın iyi bilinen 3 botu: Adsense Botu, FreshBot ve DeepCrawl...
Adsense Google'ın webmasterlar için sitelerinde içeriklerine göre reklam yayınlayıp para kazanabilecekleri
bir sistemdir. Tahmin edeceğiniz gibi Adsense Botları bu reklamları yayınlayan siteler içindir. Sitenin içeriği
değiştikçe veya yenisi eklendikçe Adsense reklamları içeriğe göre reklam yayınlamak için her değişmeden
sonra 15 dk. içerisinde gelirler ve yeni yerleri indexleyip giderler.
Fakat bizi asıl ilgilendirenler FreshBot ve DeepCrawl botlarıdır...
Freshbot sitenizdeki en popüler ve yeni sayfalar ile ilgilenirler. Bunun bir veya binlerce olması önemli
değildir. Amazon.com ve CNN.com gibi sitelerin sık sık güncellendiği ve çok talep aldığı Google tarafından
fark edildiğinden beri bunun gibi siteleri her 10 dakikada bir ziyaret edip kaydeder. Diğer tipik sitelere bu
botun uğrama sıklığı popülerlik ve güncelleme ile orantılı olarak 1 ile 14 gün arasında değişir.
Bir FreshBot sitenizi ziyaret ettiğinde sitenizdeki linkleri tek tek gezer ve onları bir veritabanına kaydeder.
Bu sayede DeepCrawl sitenize geldiği zaman bu linkler ona yol gösterir ve iºini yapmasına yardımcı olur.
DeepCrawl ise ayda bir sitenize uğrar ve sitenizdeki bütün bilgileri indexler. Bu sitenizdeki yeni bilgilerin
Google sonuçlarında neden bir ay sonra çıktığının da göstergesidir...
Kısaca Google arama motorunun indexleme prensibini anlattık. ªimdi artık yavaº yavaş SEO ile ilgili daha
detaylı konulara gireceğiz.
NASIL İNTERNET STAR OLUNUR?
Kimileri hayal sattığımı ileri sürerek internet star tabirini abartılı buluyorlar. Ben bu görüºe katılmadığımı
belirterek internet star tabirinin tam arkasında duruyorum. Neden derseniz ben her konunun en iyisi
olduğuna inanırım. Mesela en iyi aktör Nicolas Cage veya en iyi site gazete Zaman olabilir (Bu yazıyı
yazarken ki en yüksek satış oranı göz önüne alınmıştır.). Sizin sitenizde konusunda internet star olabilir.
Nasıl mı? Tabi ki konusu ile ilgili aramalarda en üst sırada çıkarak. Eğer arama motorlarında yumurta
kelimesinde birinci sırada çıkıyorsanız siz “İnternet Yumurta Star” sınız demektir. Komik gelebilir yumurta
sadece bir örnek siz kendi sitenizin içeriğini göz önünde bulundurarak o kısımı değiştirebilirsiniz.
Anlatmak istediğim kendinize bir alan seçin ve o alanda yürüyün. Gerekli taktikleri uyguladıktan sonra
başarı kaçınılmaz. Tabi internette konunuzla ilgili star olmaz için önce bazı basit seo kurallarını uygulamanız
gerekir. Hatırlarsanız iyi bir marketi tanımlamıştık. İyi bir site ise o sıralamaya göre gidecek olursak:
. Deneyimli ve uzun bir geçmiºi olan
. Diğer siteler tarafından çokça tavsiye edilen ki biz buna back-link diyoruz
. Göze hitap eden güzel bir dizayna sahip olması
. Yolunuzu rahatlıkla bulabilmeniz için akıllıca düzenlenmiº navigasyon menüsü
. Aranılanların daha rahat bulunması için oluºturulmuº etiketler ki bunlara da meta-tag diyoruz
. Sağlam bir içerik ki ve site ile alakasız ºeylerin sitede bulunmaması
diyebiliriz. Bunlar SEO oyunumuzun ilk ve en basit adımlarıdır. Ayrıca diğer bölümlere geçmek için
olmazsa olmazlarıdır. Bunlarında detaylarına inip nasıl elde edileceklerine dair ipuçlarlarını ileriki
başlıklarımızda vereceğiz. ªimdi isterseniz konumuzu biraz daha derinleºtirelim...

Hiç yorum yok: